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EBS 올림포스 독해의 기본1

[올림포스 독해의기본1] UNIT16 - 01 지문분석/한줄해석

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EBS 올림포스 독해의 기본 1

16강 1번 지문분석 / 한줄해석

소재 : 공익연계 마케팅

 

질문이나 오류는 댓글 남겨주세요 by 스텔라쌤

 

 

[ 지문분석 ]

출처 올림포스 독해의 기본 1

 

 

 

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[ 한줄해석]

The past couple of decades have seen many corporations joining with charities in what is called “cause-related marketing" efforts, in which a corporation donates a certain percentage of its profits from a particular item.

과거 이십여 년은 많은 기업들이 공익연계 마케팅 활동이라 불리는 것에서 자선 단체들과 합류하는 것을 보아왔고그 활동 안에서 기업은 특정 상품에서 나온 이익의 일정 비율을 기부한다. 

 

The nonprofit group and the corporation advertise the arrangement and encourage people who may be choosing among similar products to choose the one that also benefits the charity.

비영리 단체와 기업은 그러한 합의를 광고하고 유사한 상품들 중에서 선택을 하게 되는 사람들에게 자선 단체에게 이롭기도 한 것을 선택하도록 권장한다.

 

Variations on this theme include corporations that offer to give a percentage of profits to a certain kind of organization or who allow customers to nominate groups that should receive corporate funding.

이러한 주제에서의 변형은 특정 종류의 단체에게 이익의 일부를 주겠다고 제안하거나 고객이 기업의 재정 지원 받아야 하는 집단을 지명하도록 허용하는 기업들을 포함한다. 

 

Cause-related marketing has benefited many organizations by allowing shoppers to feel that their spending can also serve a charitable purpose.

공익연계 마케팅은 쇼핑객들로 하여금 그들의 소비가 자선 목적에 움이 될 수도 있다고 느끼도록 함으로써 많은 단체들에게 이익을 주어왔다. 

 

The drawback is that these donors do not become part of an organization’s donor base.

단점은 이러한 기부자들이 어떤 단체의 기부자 기반의 일부 되지 않는다는 점이다.

 

 

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