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EBS 올림포스 독해의 기본1

[올림포스 독해의기본1] UNIT 06 - 02 지문분석/한줄해석

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EBS 올림포스 독해의 기본 1 

UNIT 06 - 02 지문분석 / 한줄해석 

소재 : 미국 십 대들의 온라인 쇼핑과 점포 쇼핑에 대한 선호도 

 

 

 

[ 지문분석 ]

출처 올림포스 독해의 기본 1

 

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[ 한줄해석 ]

U.S. Teens Are Increasingly Divided in Their Shopping Preferences

미국의 십 대들이 쇼핑 선호도면에서 점점 더 나뉜다.

 

% of teens in the United States who prefer shopping online / in stores, by gender

온라인 혹은 점포 쇼핑을 선호하는 미국 십 대들의 성별 비율

 

The graph above shows shopping preferences of U.S. teens by gender for three periods: the spring of 2013, the fall of 2013, and the spring of 2014.

위의 그래프는  개의 기간인, 2013 , 2013 가을과 2014 봄의 미국  대들의 쇼핑 선호도를 성별로 보여 준다. 

 

For all the periods, more males and females purchased things in stores than online.

모든 간 동안 더 많은 남성과 여성이 온라인에서 보다 점포에서 물건을 구매했다. 

 

However, online shopping purchases increased over time for both males and females.

하지만 시간이 흐르면서 남성과 여성 모두에게 있어 온라인 쇼핑 구매가 증가했다.

 

The percentages of male online shopping preference were higher than those of female online shopping preference for all the periods.

모든 기간 동안 남성의 온라인 쇼핑 선호도 비율은 여성의 온라인 쇼핑 선호도의 비율보다 높았다. 

 

In the spring of 2013, more than 75% of both males and females made purchases in stores.

2013 봄에 남성과 여성 모두 75퍼센트보다 많은 비율이 점포에서 구매를 했다. 

 

In the spring of 2014, the gap between the female preference for online and in store shopping was just 10 percentage points, while it was slightly more in the case of males.

2014 봄에 여성의 온라인 쇼핑과 점포 쇼핑에 대한 선호도 차이는 겨우 10퍼센트 포인트였지만,  차이는 남성의 경우에는 약간 더 컸다.

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